niedziela, 3 grudnia 2017

Mus truskawkowy z bananem i bitą śmietaną

Zima za pasem, a ja zapraszam na pyszny mus truskawkowy z bananem,  bitą śmietaną i bezikami. To taki wspaniały deser o tej porze roku, na przypomnienie sobie smaków Wiosny i Lata.




Składniki:
  
0,5 śmietanki kremówki
3 łyżki cukru pudru

Mus truskawkowo-bananowy:

0,5 kg mrożonych truskawek
2 banany
2 łyżki cukru pudru
sok z 1 mandarynki

Dodatkowo:

1 galaretka truskawkowa
bezy
rodzynki (50 g)
starta gorzka czekolada (50 g)
1 kieliszek rumu (30 ml)

Sposób przygotowania:


Galaretkę truskawkową przygotować według przepisu na opakowaniu, przestudzić i wstawić do lodówki, aby stężała
Zamrożone truskawki, lekko rozmrozić i zmiksować z dodatkiem 3 łyżek cukru pudru. Dodać pokrojone banany, sok z mandarynki i ponownie zmiksować.
Rodzynki zalać rumem, mają wchłonąć cały alkohol. Czekoladę zetrzeć na tarce  warzywnej o grubych oczkach.
Schłodzoną w lodówce śmietanę zmiksować z 3 łyżkami cukru pudru.


Przygotować 6 pucharków i równo rozdzielić do każdego mus truskawkowo-bananowy. Na nim ułożyć śmietanę. Zastygniętą galaretkę roztrzepać widelcem i dodać do całości. Na koniec ułożyć  beziki, rodzynki i wszystko posypać startą czekoladą. Deser można zajadać zaraz po przygotowaniu Smacznego :)


10 komentarzy:

  1. A ja robiłam wczoraj, tylko zamiast truskawek prażone jabłuszka. Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię często, moje dzieci uwielbiają, Mrożę dużo owoców latem i robię różne połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wczoraj robiłam z malinkami, tez pyszota. Truskawek w tym roku nie mroziłam, tylko słoiki. Pozdrawiam Gosiu :) Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malinki są super, a słoiczki truskawkowe też mam:)

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...