niedziela, 18 stycznia 2015

Sałatka jarzynowa ze świeżym ogórkiem

Czas w końcu dokończyć wrzucać na bloga Świąteczne pzepisy, a jest tego jeszcze trochę. Zdecydowanie gotowanie i zdjęcia idą mi szybciej. Dzisiaj   na tapetę trafia sałatka jarzynowa. Lekko zmodyfikowana, ale bardzo smaczna, serdecznie polecam.


Składniki:

4 średnie ziemniaki 
2 marchewki
1 średni seler 
1 pietruszka 
1 długi ogórek ( okolo 20 cm)
2 ogórki kiszone
1 puszka zielonego groszku 
1 puszka konserwowej kukurydzy
1 mała czerwona cebula
8 jaj 
1 słoik majonezu ( u mnie 400 g)
2 łyżki kwaśnej gęstej śmietany
2 łyżki musztardy francuskiej
sól, pieprz do smaku


Dodatkowo:

pomidorki koktajlowe,plastry ogórka, jajko i listki pietruszki do dekoracji


Sposób przygotowania:

Ziemniaki, marchew, selera i  pietruszkę ugotować w mundurkach do miękkości i odstawić do ostygnięcia. Obierać i pokroić w drobną kosteczkę. Ja używam do krojenia takiego okrągłego sitka. Jajka ugotować na twardo, obrać i również przepuścić przez sitko. Ogórki i cebulę obrać i drobniutko pokroić w kosteczkę. Świeżego ogórka przetrzeć solą i odcisnać sok. 


Dodać do jarzyn groszek  i kukurydzę odsączone z zalewy, majonez, musztardę, śmietanę, sól i pieprz. Wyieszaać, i odstawić do lodówki na 2-3 h w celu przemacerowania się smaków.


Przed podaniem udekorować jajkiem , ćwiartkami pomidorka, plasterkami ogórka i listkami pietruszki.


Podawać samą z pieczywem, lub jako dodatek do mięs czy wędlin. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...