wtorek, 20 lutego 2018

Pieczone jabłka z suszoną białą morwą i miodem

Dzisiaj zapraszam na pyszny i co nie zawsze idzie w parze , zdrowy deser.  Po tych pysznych  jabłuszkach , dzisiaj zapraszam na faszerowane, pyszną białą morwą i miodem. Gorąco polecam :)


Składniki :

 5 twardych jabłek
5 dużych łyżek morwy białej suszonej Firmy HELIO
1/2 łyżeczki cynamonu 
szczypta gałki muszkatołowej
1 łyżka masła
5 łyżeczek miodu naturalnego
sok z agawy




Sposób przygotowania:



Jabłka umyć, osuszyć i odciąć od ogonka około 1 centymetra poniżej. Czapeczki pozostawić, a jabłka wydrążyć łyżeczką. Środki jabłka natrzeć masłem  i obsypać cynamonem i gałką, Do tak wydrążonych jabłek włożyć morwę i miód. Przykryć czapeczką, posypać cynamonem. Wstawić do piekarnika nastawionego na 160 C i pic 23-30 minut. Po wyjęciu polać syropem z agawy lub płynnym miodem. Smacznego:)



"Jeszcze kilkadziesiąt lat temu morwa była w Polsce popularnym owocem wykorzystywanym zarówno w medycynie ludowej i codziennym spożyciu.
Owoce morwy białej wyglądem przypominają jeżyny, a słodki smak od zawsze kusił dzieci. Ciekawostką jest, że ze względu na dużą zawartość łatwo przyswajanych cukrów, ludność zamieszkująca Himalaje suszy owoce, miele je na mąkę i używa  jako dodatek do potraw. Suszone owoce morwy są często zabierane tam w dalekie podróże jako pożywienie wzmacniające i regenerujące siły.
Obecnie panujący trend sięgania po produkty naturalnie zdrowe i tradycyjne sprawia, że ten skarb Natury odkrywany jest na nowo także w Polsce. Owoce suszone morwy HELIO Natura można jeść same jako przekąskę, dodać do owsianki, musli, koktajli, a nawet wypieków.  Ze zdrowej nowości HELIO Natura rodzice mogą uczynić zamiennik słodyczy dla swoich pociech – dodatkowym atutem będzie apetyczny odgłos chrupanych owoców! Zmarzluchy wykorzystają morwę białą HELIO Natura do przyrządzenia rozgrzewających naparów i herbat ziołowo-owocowych.
Morwa biała HELIO Natura to owoce ponadprzeciętnej wielkości".

9 komentarzy:

  1. Jakich jabłek uzyłaś, bo mi się ostatnio całkowicie rozpadły i kasz wyszła

    OdpowiedzUsuń
  2. Też takie robie tyle ze bez morwy, nawet nie wiem co to takiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne owoce drzewa morwy, nie jadłam co prawda nigdy świeżych, ale suszone są bardzo smaczne, polecam :)

      Usuń
  3. Takie coś, to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale to musi być smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś dla mojej Żonki :) Bardzo apetyczne zdjęcia Gosieńko :)

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...