czwartek, 8 lutego 2018

Pączki francuskie z lukrem pomarańczowym

Dzisiaj tłusty czwartek, jeśli nie macie pomysłu, albo nie chcecie tradycyjnych pączków czy faworków, to polecam te francuskie z ciasta parzonego. Nie mogą się nie udać . Do dzieła :)




Składniki:

20 dag mąki pszennej
10 dag masła
4 jaja
szczypta soli
1 szklanka wody

 1 l oleju do smażenia


Lukier:

1 szklanka cukru pudru
2 łyżki soku cytrynowego

Sposób przygotowania:

Do garnka wlać wodę dodać masło i sól, jak się połączą wsypać przesianą mąkę. Ciasto mieszać drewnianą łyżką ąż będzie odchodzić od ścianek garnka. Ostudzić i dodawać po kolei jajka ciągle miksując. Wyrobione ciasto przełożyć do szprycy. Papier do pieczenia pokroić na male kwadraty , na każdym szprycą uformować pączek.  Olej rozgrzać do temperatury wrzenia i wrzucać pączki jak pokazane na zdjęciu ( czyli do góry"nogami") Smażyć po 3-4 minuty z każdej strony.


Gotowe paczki wybierać na papierowy ręcznik. W międzyczasie utrzeć sok z cytryny z cukrem pudrem na lukier i polać nim ostudzone paczki. Udekorować skórką z pomarańczy. Smacznego :)






9 komentarzy:

  1. Ojojoj, szkoda, ze dopiero dzisiaj wrzucasz, chętnie bym zrobiła, ale już kupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mo niestety, pomimo prowadzenia bloga, lubię świeże pączki, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Też robiłam, pyszne są, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj mam w planach na ostatnią sobotę karnawału jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Puszyste jak widać w przekroju na ostatnim zdjęciu. Kurcze chyba się jutro skuszę, bo goście jadą :)

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...