poniedziałek, 12 lutego 2018

Rolmopsy z wędzoną śliwką i granatem

Jutro ostatki, więc jeśli jeszcze nie macie pomysłu na pyszne śledziki, to właśnie polecam te ze śliwką i granatem. Lekko słodkie i aromatyczne.


Składniki:

5 marynowanych płatów śledziowych
5 wędzonych śliwek
3-4 łyżki rumu lub sliwowicy
1 czerwona cebula
3 łyżki pestek granatu
2 łyżki rodzynek
3-4  łyżki oleju rzepakowego
2 łyżki octu
sok z połowy cytryny
czarny pieprz do smaku
sól do smaku
szczypta cukru
dodatkowo wykałaczki


Sposób przygotowania:

Śliwki i rodzynki zalać rumem i odstawić na minimum 30 minut. Cebulę pokroić w piórka, przełożyć do miseczki, dodać szczyptę soli, pieprzu i cukru, przetrzeć. Do cebuli dodać olej, ocet i sok z cytryny, również odstawić. Płaty śledziowe przełożyć na deskę lub talerz, na każdym po środku położyć śliwkę i kilka piórek cebuli. Zwinąć i przekłuć wykałaczką. Śledzie przełożyć na półmisek, zalać pozostałym po marynowaniu cebuli sosem. Na wierzchu rozrzucić pestki granatu i rodzynki. Przykryć folia spożywczą i wstawić do lodówki na minimum 1 godzinę. Smacznego :) 


9 komentarzy:

  1. Pyszne te śledziki

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam podobne na Świeta ale bez śliwek. Ciekawy ten dodatek alkoholu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają znakomicie :_)

    OdpowiedzUsuń
  4. TA ŚLIWKA Z ALKOHOLEM MNIE INRYGUJE

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale wyglądają i pewnie tak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta śliwka bardzo ciekawy pomsł, a ten alkohol jest wyczuwalny?

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...