środa, 7 lutego 2018

Bigos korzenny z przyprawą do piernika

Dzisiaj mam dla Was bigos inny od wszystkich na moim blogu. Bigos, który bardzo przypadł nam do gustu i po Świętach był już robiony po raz kolejny.  Przyprawa do piernika nadaje mu niepowtarzalnego smaku i aromatu. Idealny bigos do zrobienia na ostatnią sobotę Karnawału. Dzięki uprzejmości Firmy HAŃDEREK mogłam go przygotować z pyszną kiełbasą ze Wsi, serdecznie polecam.



Składniki:

1 laska kiełbasy ze wsi HAŃDEREK 350-400g
1 kg karczku b/k
1 kg kiszonej kapusty
500 g kapusty słodkiej
2 łyżki domowego smalcu
solidna garść suszonych podgrzygków
5 suszonych śliwek
5 suszonych moreli
2 średnie cebule
4 ząbki czosnku
3 liście laurowe
1 łyżeczka przyprawy do piernika
1/2 papryczki chili
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka suszonego tymianku
1/2 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
sól i pieprz do smaku
opcjonalnie 1 łyżeczka miodu


 Sposób przygotowania:

Na dnie garnka położyć mięso, dodać kiszoną kapustą, zalać wodą, tak aby mięso było przykryte.Gotować przez 30-40 minut. Zdjąć z ognia, mięso przestudzić i pokroić w grubą kostkę, dorzucić do kapusty. Na patelni rozgrzać smalec i usmażyć na nim cebulę pokrojoną w piórka oraz kiełbasę  w plasterkach. Dodać do garnka z kapustą i mięsem.Kapustę słodką zszatkować i również przełożyć do garnka. Na końcu dodać namoczone suszone grzyby, suszone owoce oraz wszystkie przyprawy poza czosnkiem i miodem.Gotować na małym ogniu około 1,5 godziny od czasu do czasu mieszając. Po tym czasie dodać wyciśnięty przez praskę czosnek i ewentualnie miód, jeśli bigos jest zbyt kwaśny. Polecam ten bigosik, bo jest tego wart. Smacznego :)



9 komentarzy:

  1. No takiego, to jeszcze nie jadłam, jestem bardzo ciekawa smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem polecam zrobić, Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Ja robię powidła śliwkowe na zimę z przyrawą do piernika i potem właśnie je dodaję do bigosu. Jest wyborny, zatem wiem, ze i Twój jest rewelacyjny, moje klimaty, pozdrawiam Iwona....z Durszlaka tu przybywam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwono, te powidła to rewelacyjny pomysł , pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. No w końcu się zmobilizowałaś, długo czekałam na ten przepis. Jak powiedziałam mojemu Jarkowi, co u Ciebie jadłam, to wściekły był, że choć grama Mu nie przyniosłam, he he, teraz zrobię sama. Buziaki dla Ciebie i Twojej Mamusi, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To dopiero misi smakować :

    OdpowiedzUsuń
  5. CIEKAWE POŁĄCZENIA SMAKÓW.

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto by zrobić, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...