poniedziałek, 29 stycznia 2018

Boczek rolowany faszerowany suszonymi owocami

Karnawał trwa, więc dobra domowa wędlina jak najbardziej wskazana. Dziś na pyszną imprezę poleca się boczek rolowany z owocami. Smakuje wybornie zarówno na ciepło jak i zimny. W przepisie użyłam owoców  suszonych znanej Marki HELIO


Składniki :

1,5 kg boczku bez skóry i żeberek  
suszone śliwki, daktyle i morele
1,5 płaskiej łyżeczki soli
2 łyżeczki słodkiej papryki
3 łyżeczki majeranku
2-3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
1 gałązka cząbru
2 listki laurowe


Dodatkowo:

siatka masarska lub sznurek masarski
rękaw do pieczenia



Sposób przygotowania:

Boczek umyć, osuszyć, natrzeć solą i czosnkiem. Zwinąć i włożyć do siatki. Wstawić do lodówki na 24 godziny. Po tym czasie nafaszerować boczek owocami i obtoczyć w pozostałych  przyprawach. 


 
Przełożyć do rękawa foliowego. Dodać gałązkę cząbru i listki laurowe. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 C, góra -dół i piec przez 1,5 godziny. Po  wyjęciu  boczku z  piekarnika pozostawić go w siatce do przestygnięcia. Smacznego :)



14 komentarzy:

  1. Ale pysznie się prezentuje, muszę koniecznie zrobić. Pozdrawiam Magda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosiu, a czemu owoce dałaś na końcu, ja zawsze faszeruję i owijam sznurkiem i wszystko jest ok, co nie zmienia faktu, że wygląda super. Doz zobaczyska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi było łatwiej, bo komin w boczku się zrobił samoistnie :)

      Usuń
  3. Jaka pyszna wędlinka i w sumie pomimo, że boczek, to wygląda na chudą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gosieńko, u Ciebie jak zawsze i smacznie i ślicznie. Pozdrawiam serdecznie w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ewciu, ja tez serdecznie pozdrawiam w Nowym Roku :)

      Usuń
  5. Wspaniale się prezentuje i jeszcze te grzybeczki, ach pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj robiłam , pyszny jest, dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...