środa, 4 lutego 2015

Flaki po florencku

Przepis na Trippa alla Florentina, podpatrzyłam kiedyś u Roberta Makłowicza, gdy podczas swoich licznych wojaży odwiedził Toskanię. Zaciekawiło mnie to danie, bo przepis różni się od naszych tradycyjnych flaczków, ale choć inny absolutnie nie gorszy. Mi i mojej Mamie bardzo smakowało, Tato zjadł, ale stwierdził, że i tak  woli ich Polskie tradycyjne wydanie, bo w tych nie ma gałki i majeranku, a to we flaczkach być musi i basta. Cóż o gustach się nie dyskutuje, a ja polecam przepis, bo jest tego wart. Minimalnie go zmodyfikowałam, jak to mam w zwyczaju, ale cały zamysł innośći od tradycji pozostał.



Składniki:

1,2 kg oczyszczonych i obgotowanych flaków wołowych
1 puszka (400 g) pomidorów pelati Primo Gusto
700ml wywaru z antrykotu
1 cebula
2 łodygi selera naciowego
10 cm jasnego pora
2  marchewki
2 ząbki czosnku
150 ml białego wytrawnego wina
2 gałązki świeżego tymianku
garść listków świezej bazylii
2 łyżki oleju
3 łyżki octu balsamicznego
sól i świeżo mielony pieprz do smaku
szczypta chili w proszku
50 g startego parmezanu


Sposób przygotowania:

Na patelnię wlać olej, cebulę pokroić w piórka i przełożyć na patelnię, dodać pokrojonego pora, selera naciowego, startą na dużych oczkach marchewkę, pokrojony drobno czosnek, chili w proszku i zeszklić. Przelożyć do garnka.


Flaki umyć, obgotować, przez około 1,5 godziny, ostudzić i pokroić w długie cienkie paseczki. Przełożyć do garnka z warzywami, zalać bulionem  i dusić 30 minut.

             

Po tym czasie dodać wino i pomidory w puszce, doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem i dusić kolejne 30 minut, aż pomidory się rozpadna i część płynu wyparuje.


Na 5 minut przed końcem dodać ocet balsamiczny. Flaczki zdjać z ognia, dorzucić porwane listki bazylii i parmezan. Przykryć i pozstawić na 2-3 minuty aż parmezan się vrozpuści i dodatkowo zagęści nasze danie, Podawać z ulubionym pieczywem. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Ach, pycha :) uwielbiam flaczki

    Zapraszam do siebie na dietetyczną Nutellę!
    -------------------
    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię, a przepis z czystym sercem polecam, bo pyszne były, pozdrawiam.

      Usuń
  2. Gosiu wypróbowałam Twój przepis...pychaaa :)
    POLECAM

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...