piątek, 16 lutego 2018

Gulasz z żeberek z piwem , miodem i kiszonym ogórkiem

Ostatnimi czasy w sklepie, w którym codziennie robię zakupy pojawiły się żeberka z taką dużą naroślą mięsa, które bardziej przypominają chudy boczek niż żeberka właśnie. Odcięłam ten kawał mięsa i z tego właśnie powstał pyszny gulasz. Podałam go z kaszą pęczak oraz pysznymi patisonami  Firmy  ORZECH.


Składniki:

600 g mięsa z żeberek wieprzowych
1 średnia marchewka
1 średni ogórek kiszony
1 średnia cebula
1/2 papryczki chili
1 ząbek czosnku
szczypta gałki muszkatołowej
szczypta kurkumy
1/2 łyżeczki otartego majeranku
1/2 łyżeczki czarnego pieprzu
sól do smaku
1 szklanka jasnego piwa
1 szklanka wody
1 łyżeczka miodu
2 łyżki maki pszennej
olej do smażenia

Dodatkowo:

ugotowana kasza pęczak
patisony Firmy ORZECH


Sposób przygotowania:

Mięso umyć i pokroić w duża kostkę, obtoczyć w mące. Na dużej patelni rozgrzać olej i poukładać kawałki mięsa. Smażyć z obu stron aż się zrumienią. Na patelnię wlać wodę i piwo. Dorzucić pokrojone w plasterki warzywa: marchewkę , ogórka ze skórką oraz cebulę w piórkach. Dodać miód i wszystkie przyprawy poza czosnkiem. Przykryć i dusić na małym ogniu około 45-55 minut. Na samym końcu dodać wyciśnięty przez praskę czosnek.


Podawać bezpośrednio po przygotowaniu z ugotowanym na sypko pęczakiem oraz marynowanymi patisonami. Smacznego :)


8 komentarzy:

  1. W sumie mam wszystkie składniki oprócz piwa, więc skoczę do sklepu i będę robić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ostatnio miałam ochotę na żeberka... brzmi smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuza, jak jest ochota, to trzeba zrobić, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. No taki obiadek, to coś dla mnie. Kusisz Gosiu :) A Moja internetu nie lubii nie zaglada nawet do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie, że zagląda :) Widać tylko Ci nie mówi :) A obiadek, fakt, pyszny. Buziaki przesyłam dla całej Rodzinki :)

      Usuń
  4. Gosieńko, u Ciebie to zawsze coś pysznego

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...