niedziela, 1 lutego 2015

Bigos staropolski

Bigos, to ulubiona potrawa mojej Mamy i to Ona właśnie najczęściej go gotuje u nas w domu. Ja zajmuję się głównie doprawianiem dania i samą degustacją. Trzeba przyznać, że udał się znakomicie po raz kolejny, więc goraco polecam przepis. Z dedykacja dla Cioci Krysi.


Składniki:

800 g żeberek wieprzowych
1 kg kiszonej kapusty
600 g kapusty słodkiej
1 mała laseczka kiełbasy  podlaskiej
2 łyżki domowego smalcu
solidna garść suszonych podgrzygków
5 suszonych śliwek
5 suszonych moreli
2 średnie cebule
4 zabki czosnku
3 liście laurowe
5 kulek ziela angielskiego
4 goździki
1/2 papryczki chili
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka suszonego tymianku
1/2 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
sól i pieprz do smaku
1 łyżeczka cukru



Sposob przygotowania:

Na dnie garnka układany umyte żeberka, przykrywamy kiszoną kapustą, zalewamy wodą, tak aby mięso było przykryte .Gotujemy do czasu, aż z żeberek będzie można łatwo oddzielić  kości.



Wyjmujemy mięso, kroimy w dość dużą kostkę i ponownie przekładamy do garnka. Dodajemy  wszystkie przyprawy za wyjątkiem czosnku, podgrzybki, śliwki, morele, podsmażoną na smalcu, pokrojoną w drobną kostkę cebulę  oraz zszatkowaną kapustę słodką. 


Mieszamy, przykrywamy i dusimy na małym ogniu przez 1,5 godziny. Doprawiamy przeciśniętym przez praskę czosnkiem i  ewentualnie jeszcze solą i pieprzem.



U nas w domu nie chowamy bigosu do lodówki. Codziennie go odgotowujemy, dzięki czemu nabiera on pięknego koloru  i wyrazistego smaku. Polecam i życzę Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...