niedziela, 5 listopada 2017

Sałatka z brokuła z jajkiem i kukurydzą

Dzisiaj mam dla Was pyszną i błyskawiczną sałatkę z brokułami, którą można dowolnie modyfikować, dodając zamiast kukurydzy np. groszek, a zamiast jajek ser feta. Proponuję jednak pozostać przy moim oryginalnym przepisie na sos, bo jest rewelacyjny. Sprawdza się zresztą nie tylko w tej sałatce. Gorąco polecam.



Składniki:

1 brokuł
1 puszka kukurydzy
4 jajka 
2 pomidory
1 szalotka
1 papryczka chili
liście bazylii

Sos:

2 łyżki majonezu
3 łyżki kwaśnej gęstej śmietany
1 łyżeczka musztardy francuskiej
2 łyżki oleju
sok z połowy cytryny
1/2 łyżeczki cukru
szczypta suszonego tymianku
1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
sól i pieprz do smaku



Sposób przygotowania:

Brokuły umyć i podzielić na różyczki. Wrzucić do garnka, zalać wrzącą osoloną wodą i gotować 3 minuty. Zdjąć z gazu, przełożyć do miski z zimną wodą i lodem. Dzięki temu zabiegowi, warzywo nie straci swojego koloru. Brokuły wyjąć z wody i odsączyć na ręczniku papierowym. Jajka ugotować na twardo, obrać i pokroić na ćwiartki, pomidora w ósemki. Szalotkę i papryczkę chili, w cienkie plasterki. Na dużym półmisku ułożyć brokuły, na nim pomidory i jajka. Wszystko posypać szalotką i papryczką chili oraz odsączoną z puszki kukurydzą. Na koniec ułożyć listki bazylii. 

Do słoika przełożyć wszystkie składniki sosu, zakręcić i potrząsać aż składniki się połączą, tworząc jednolitą płynną masę. Tak przygotowanym sosem, polać sałatkę bezpośrednio przed podaniem. Smacznego :)


10 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smakowicie. A w tych kubeczkach to co jest ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :), a w kubeczkach sos i kukurydza do posypania po wierzchu.

      Usuń
  2. Pycha, często robię tylko bez chili i z trochę innym sosem. Chetnie Twój wypróbuję. Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, świetna sałatka :) Dawno takiej nie jadłam, pora odświeżyć smaki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj zrobiłam, pyszna jest, nic kompletnie nie zmieniałam w przepisie. Nawet bazylię kupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, bardzo się cieszę, że smakowała, pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Robię tę sałatkę bardzo często, pycha. Zainteresowanych zapraszam również do obserwowania bloga https://pigulagotuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam u Ciebie i się rozejrzałam , polecam założenie fanpage bloga na fb, pozdrawiam.

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...