środa, 15 listopada 2017

Papryka marynowana z miodem


Już myślałam, że w tym roku nie będę robić żadnych przetworów, jednak zdanie zmieniłam , gdy w jednym z dyskontów kupiłam paprykę po 3,49 zł. Szkoda było nie skorzystać, zwłaszcza, że sałatka z papryki, szybko znika. Polecam, bo jest pyszna. A że mamy jesień, to jeszcze dynia wyląduje w słoiczkach.


Składniki na 4 litrowe słoiki:

3 kg czerwonej papryki
1 cebula

Marynata:

4 szklanki wody
1 szklanka octu 10%
1/2 szklanki cukru
4 łyżki miodu miodu
2 łyżki soli
2 łyżeczki gorczycy
6 ziaren czarnego pieprzu

Sposób przygotowania:

Paprykę umyć, przekroić na pól i oczyścić z ziaren. Przekroić każdą na mniejsze kawałki. Na dno każdego słoika wrzucić po kawałku cebuli. W garnku zagotować wszystkie składniki zalewy i zalać gorącą paprykę w słoikach. Szczelnie zakręcić i wstawić do garnka wyłożonego na dnie ściereczką. Wlać wodę do 2/3 wysokości słoików, zagotować  i pasteryzować jeszcze około 15 minut. Wyjąc słoiki z garnka, przewrócić do góry dnem i pozostawić do wystygnięcia. Smacznego :)




11 komentarzy:

  1. Robię i będę robić zawsze, jest rewelacyjna. Pozdrawiam Gosiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania Marzenko. Pozdrowienia dla Rodzinki :)

      Usuń
  2. Też taką robię, znika w zastraszającym tempie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Aniu, dlatego postanowiłam dorobić kilka słoików :)Pozdrawiam

      Usuń
  3. Robię i zajadamy się nią, tyle tylko, że kroję w kosteczkę, jak sałatkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowolność panuje, ja sałatkę kroję w paseczki :) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Uwielbiam do kanapek niech się chowają świeże warzywa o tej porze roku. Pozdrawiam Gosiaczku _)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Piotrze, chociaż.... u mnie na placu pomidory na ten przykład dalej rewelacyjne. Pozdro :)

      Usuń
  5. Też taką zrobiłam. jest rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też jeszcze robię powidła i paprykę właśnie

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...