piątek, 12 maja 2017

Tradycyjna zupa szczawiowa

Wiosna to czas na rwanie, a raczej łamanie bzu i ścinanie  działkowego szczawiu, choć w sumie mamy go do Jesieni, bo ścięty szybko odrasta. Jest wiele przepisów na zupę szczawiową, ale ta najbardziej tradycyjna, chyba smakuje najlepiej. Taką właśnie Wam dzisiaj polecam.



Składniki:

300 g świeżego szczawiu
500 g żeberek wieprzowych
1 mała marchewka
1 mała cebula
1 średni ziemniak
sól i świeżo mielony pieprz do smaku


Dodatkowo:

 jajka ugotowane na twardo
słodka śmietanka 18%
szczypiorek



Sposób przygotowania:

Żeberka umyć i pokroić w paski po kości, wrzucić do garnka, zalać 1,5 l zimnej wody, dodać pokrojona w półplasterki marchewkę, drobno pokrojoną cebulę i gotować przez około 45 minut. Po tym czasie dorzucić pokrojone w kostkę ziemniaki. Gotować aż będą prawie miękkie. Na koniec dodać pokrojony szczaw i gotować kolejne 5 minut. Doprawić solą i pieprzem. Zdjąć  garnek z palnika i wlać słodką śmietankę. Jajka ugotować na twardo, dwa zetrzeć na tarce i dodać do zupy, pozostałe pozostawić do dekoracji talerza. Zupę podawać z jajkiem i ewentualnie wkładką mięsną...
Smacznego. 

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Nie tylko świetne pomysły muszą być na blogu. Na sprawdzone tradycyjne przepisy, też mam miejsce. Pozdrawiam

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...