piątek, 6 marca 2015

Sernik z ricottą i mascarpone

Sernik zrobiony na Nowy Rok doczekał się w końcu przepisu. Jak już wielokrotnie wspominałam, gotować i piec uwielbiam, zdjęcia też chętnie pstrykam i obrabiam, ale z napisaniem przepisu idzie mi znacznie gorzej. Mam kilkanaście zaległych i ambitne plany, aby na blogu pojawiał się codziennie nowy przepis. Zobaczymy czy mi się uda. Póki co zapraszam na pyszny serniczek.



Składniki na masę serową:

500 g serka ricotta 
250 g serka mascarpone
125 g cukru pudru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 opakowanie budyniu waniliowego
garść rodzynek
4 duże jajka
skórka otarta z połowy cytryny


Składniki na ciasto:

200 g mąki,
140 g zimnego masła
70 g cukru pudru
2 żółtka

Dodatkowo:

200 ml śmietany kremówki 36 %
2 łyżki cukru pudru
1 granat


Sposób przygotowania:

Z podanych składników zagnieść ciasto i odłożyć do lodówki na  1 godzinę. Po tym czasie wyjąć. Ciasto rozwałkować i przełożyć do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem na gładką masę. Dodawać kolejno po jednym żółtku aż powstanie puszysta masa. Sery przełożyć do dużej miski. dodać utarte masło, budyń w proszku i zmiksować na jednolitą masę. Dorzucić rodzynki.W plastikowym pojemniku ubić białka na sztywno ze szczyptą soli. Dodać do masy serowej, delikatnie mieszając łyżką.


 Piec w temp 160 st..C  w piekarniku  z termoobiegiem przez 1, 5 godziny. Pozostawić po upieczeniu do ostygnięcia w piekarniku.


Schłodzoną śmietanę ubić na sztywno z cukrem pudrem. Przełożyć do szprycy i udekorować sernik po wierzchu. Na śmietanie rozrzucić pestki granatu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...