niedziela, 23 lutego 2014

Sola w miodowo-cytrynowej marynacie

Ryba i cytryna, to idealne połączenie smaków. Dzięki cytrynie ryba staje się bardziej wyrazista a często jak np w przypadku płoci , pozbawia ją smaku rzecznego szlamu. Mój pomysł na dzisiaj, to właśnie cytrynowa marynata z odrobiną słodyczy. Polecam.




SKŁADNIKI;

80 dkg mrożonej soli

MARYNATA:

sok z 1 cytryny
skórka otarta z jednej cytryny
2 łyżki oliwy
1 płaska łyżeczka miodu
sól  i pieprz do smaku

DODATKOWO : 

olej do smażenia 
mąka do panierowania
1 jajko



PRZYGOTOWANIE:

Rybę rozmrozić, wytrzeć do sucha papierowym ręcznikiem i przekroić na mniejsze porcje. Sok z cytryny połączyć z oliwi otartą skórką, solą i pieprzem i dokładnie natrzeć rybę.Odstaić pod przykryciem na godzinę do lodówki. Do miseczki wbić jajko i dokładnie roztrzepać, do drugiej wsypać mąkę. Rybę panierować najpierw w mące, potem jajku i na koniec jeszcze raz w mące. Na patelni  dobrze rozgrzać olej i ułożyć kawałeczki ryby. Smażyć na złoty kolor na niedużym ogniu około 10 min , przewracając z jednej strony na drugą. Podawać gorącą. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...