niedziela, 23 lutego 2014

Pierogi z kapustą i grzybami

Pierogi z kapustą i grzybami to przysłowiowy klasyk, który jednak w każdym domu smakuje nieco inaczej. Mama i ja robimy farsz tylko ze swoich suszonych grzybów leśnych i własnoręcznie ukiszonej kapusty. Nie stosujemy zamienników takich jak pieczarki, bo to już nie jest to samo. Cóż mam powiedzieć....po prostu niebo w gębie. Te ze zdjęć były przygotowane na Wigilię. Ot taki mały dwumiesięczny poślizg :) 


SKŁADNIKI NA CIASTO:

3 szklanki mąki wrocławskiej
1 żółtko
1 łyżeczka miękkiego masła
gorąca woda - tyle ile przyjmie ciasto 

SKŁADNIKI NA FARSZ;

500 g kapusty kiszonej
100 g suszonych podgrzybków
2 duże cebule
3 łyżki masła
sól, pieprz
olej


PRZYGOTOWANIE:

Grzyby zalać wodą i ugotować do miękkości, odcedzić ( wody nie wylewać). Kapustę wrzucić do garnka, zalać wodą z gotowania grzybów i pozostawić na ogniu przez 20-25 minut.Przecedzić i ostudzić. Cebulę pokroić w drobną kosteczkę i zeszklić na złoto na maśle. Kapustę, grzyby i połowę cebuli przekręcić przez maszynkę, Doprawić solą , pieprzem i ostawić na godzinę do lodówki

W międzyczasie z  w/w składników zagnieść ciasto. Deskę do wałkowania opruszyć  mąką. Ciasto  podzielić na 2 części, rozwałkować, wyciąć szklanką krążki, napełnić farszem i formować pierogi. Tak  samo postąpić z pozostałą częścią ciasta i farszu.

W dużym garnku zagotować wodę, dodać płaską łyżeczkę soli i łyżkę oleju.Kiedy zacznie wrzeć, wrzucić partię pierogów i gotować aż do ich wypłynięcia na wierzch. Podawać posypane drugą połową usmażonej cebulki. Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...