wtorek, 21 listopada 2017

Tort makowo -orzechowy z wiśniami

Wtorek, a ja zapraszam na pyszny tort makowy. Tym samym otwieram nim serię przepisów na nadchodzące Święta Bożego Narodzenia. Dotąd torty makowe robiłam z suchego maku. Kto robił, ten wie, ile to zachodu z jego moczeniem i przynajmniej trzykrotnym mieleniem. Dzisiaj jednak użyłam gotowej masy Firmy Helio i wiecie co, to był świetny pomysł. Masa jest bardzo smaczna, świetnie zmielona i do tego jeszcze ma w sobie bakalie. Gorąco polecam.


 



Składniki na biszkopt:
1 puszka masy makowej Helio
1/2 szklanki zmielonych orzechów  laskowych i włoskich
4 jajka
3 łyżki bułki tartej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na krem:
300 g masła
3 żółtka
3-4 łyżki cukru pudru
30 ml wódki
3 łyżki soku z cytryny


Poncz:
sok z 1 pomarańczy
100 ml przegotowanej letniej wody

Dodatkowo:
Wiśnie z zalewy spirytusowej
szczypta kakao
starta gorzka czekolada
orzechy
listki miety

                                                                          
 Sposób przygotowania:

Masę makową przełożyć do dużej miski. Orzechy zmielić w młynku na proszek, dodać do masy. Oddzielić żółtka od białek, dodać cukier i zmiksować,  połączyć z masą makową i orzechami, dosypać bułkę tartą i proszek do pieczenia. Dokładnie wymieszać.  Na koniec ubić białka  ze szczyptą soli na sztywno. Dodać do całości delikatnie wklepując  łyżką, nie miksować. Przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia  formy.Wstawić do piekarnika z termoobiegiem  nastawionym na 170 stopni na około 40-45 minut. Wyjąć z piekarnika zaraz po upieczeniu i pozostawić do ostygnięcia. Biszkopt wyjąć z formy i  przekroić długim, ostrym nożem na 2 równe części.
:

Miękkie masło wrzucić do miski dodać cukier puder i ucierać aż masa stanie się jasna i puszysta. Dodać kolejno żółtka, wódkę i sok z cytryny ciągle ucierając


Do tortownicy przełożyć pierwszy blat biszkoptu, skropić go ponczem i posmarować  masą.. Tak postępować z kolejną warstwą. Gdy tort będzie już złożony posypać go po wierzchu wiórkami startej czekolady, oraz pozostałą masą z dodatkiem kakao wyciśniętą ozdobnie szpryca. Na koniec ułożyć na torcie wiśnie i posypać tort kawałeczkami orzechów. , oraz tymi połączonymi z kakao.  Tort zakryć delikatnie folią i wstawić do lodówki na minimum 1 godzinę. Wyjąć z formy i podawać...Smacznego :)



20 komentarzy:

  1. Gosiu, ale śliczny torcik , ślinka cieknie :) Ty to potrafisz kusic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, na Ciebie i Twoje pochwały zawsze nogę liczyć :) A swoja droga tort rewelacyjny. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ja zawsze używam mas Helio do wypieków, bo są rewelacyjne. Szkoda tylko,że nie dostaję takich prezentów. Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda , załuż bloga i działaj. Oni są otwarci na propozycje. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Moje ślinianki zostały połechtane, wygląda wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrek, dzięki za odwiedziny, wiem, ze cierpisz Wariacie:)

      Usuń
  4. Ja nigdy maku nie mielę , jak robię makowce na święta, takie zwijane tradycyjne drożdżowe, to zawsze kupuję masę makową. Szybko i bardzo smacznie mi wychodzą makowce

    OdpowiedzUsuń
  5. A i jeszcze jedno, dodaję tylko mnóstwo bakalii, bo w tych puszkach , jest ich zdecydowanie za mało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dodałam orzechy, jest o tym w przepisie.

      Usuń
  6. No aż musiałam przyleść z fejsa żeby zobaczyć przepis i o dziwo wcale nie jest trudny. Zrobię na bank, choć mam 2 lewe ręce do wypieków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dasz radę , to naprawdę prosty przepis. Ja sama nie jestem mistrzem wypieków i bardziej wolę dania wytrawne, ale z tym nie miałam problemów.

      Usuń
  7. Mam takie pytanie, bo moim zdaniem masa makowa sama w sobie jest już wilgotna. Czy zatem zmaczanie biszkoptu makowego jest konieczne i czy tort nie jest zbyt wilgotny? Pozdrawiam Bogusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie jest zbyt wilgotny, biszkopt po upieczeniu, jest po prostu zbyt suchy, żeby kłaść na nim bezpośrednio masę. Dlatego poncz jest niezbędny. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Cudownie się prezentuje, już czuć Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja mak sama kręcę, bo taki najlepszy. pozdrawiam Kajka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też do tej pory kręciłam, ale ta masa jest świetna, polecam.

      Usuń
    2. Też jej używam, jet świetna. Nie marnuję czasu na coś co jest zbyteczne.

      Usuń
    3. I własnie o to chodzi.

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...