niedziela, 22 marca 2015

Schab parzonay z dodatkiem majonezu do chleba

Dzisiaj zapraszam na kolejmą domowa wędlinkę. Robiłam ja dosyć dawno, ale przepis został dokładnie spisany, więc dzisiaj bez obaw mogę go szczerze polecić. Domowa wędlina, to jest to, co w domu bardzo lubimy i robimy dosyć często.

A tutaj jeszcze inny przepis na parzony schab do chleba, który również polecam.




Składniki:

1,5 kg schabu b/k

Przyprawy:

3 łyżki majonezu
1,5 łyżki soli 
3 łyżeczki majeranku
3 łyżeczki suszonego oregano
1/2 łyzeczki grubo mielonego pieprzu
4 ząbki czosnku przeciśnięre przez praskę
4-5 kulek ziela angielskiego
4 liście laurowe
1,5-2 l zimnej wody


Sposób przygotowania:

Do garnka przełożyć majonez i zalać go wodą. Dokładnie rozmieszać, dodać wszystkie przyprawy i schab. Przykryć, zagotować i  od tego momentu gotować na małym ogniu przez 5 minut. 


Po tym czasie mięso odstawić na 12 godzin, po czym czynność powtórzyć jeszcze dwukrotnie. 


Po ostatnim gotowaniu mięso pozostawić w wywarze do całkowitego ostygnięcia. Utworzy się na nim po ładna przyprawowa pierzynka. Tak przygotowane mięso jest bardzo delikatne i soczyste. Przyprawy to w sumie dowolna interpretacja, choć sól i majonez są obowiązkowe.



Taka wędlinkę możecie śmiało przygotować na zbliżające się Święta Wielkanocne. 
Polecam i życzę smacznego!

2 komentarze:

  1. Fantastyczny schabik. Przepis do wypróbowania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej polecam i dziękuję za odwiedziny. Pozdrawiam

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...