wtorek, 11 lutego 2014

Goloneczka w galarecie

Uwielbiam wszelakie galarety czy galantyny, poza rybnymi, do tych jakoś pomimo wielu prób nie mogę się przekonać. Z uwagi na to, że u mnie w domu golonkę na ciepło, a właściwe jej najtłuściejsze części uwielbia z dodatkiem chrzanu Tato, do galaretki przeznaczyłam same chudziutkie kąski...tak jak lubię :)
   

Składniki:
___________________

1 golonka wieprzowa 1,5 kg
2 marchewki
1 pietruszka
1/2 małego selera
1 cebula
3 liście laurowe
4 ziarna ziela angielskiego
8 ziarenek czarnego pieprzu 
5 ząbków czosnku
sól, pieprz do smaku
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka żelatyny

     Dodatkowo:
___________________

3 jajka ugotowane na twardo
listki pietruszki
marynowane pieczarki
liście pora
1 pomarańcza
   
        
Sposób przygotowania:
___________________

Golonkę myjemy, wstawiamy na mały ogień  do  ok 3 l garnka. Zalewamy  zimną wodą, zagotowujemy, zbieramy łyżką powstałe na wierzchu szumowiny. Dodajemy obrane marchewki, selera, pietruszkę, podpieczoną na palniku cebulę, liście laurowe, pieprz ziarnisty, ziele angielskie, 2  ząbki czosnku, łyżeczkę soli. Gotujemy na małym ogniu  do miękkości mięsa około 2,5 godziny. Po tym czasie galaretę zdjąć z gazu wyjąć golonkę i warzywa, wywar przecedzić przez sito. Dodać wyciśnięty przez praskę czosnek i roztarty w dłoniach majeranek. spróbować i ewentualnie jeszcze doprawić solą i zmielonym pieprzem. Gdy mięso ostygło rozdrobnić je dłońmi i umieścić w małych miseczkach, do których wcześniej należy włożyyć po listku pietruszki, plasterku jajka i kilku plasterkach marchewki. Zalać wywarem ( nie wykorzystałam całego )  w którym uprzednio należy rozpuścić żelatynę. Pozostawić w lodówce na 24 godziny. 


Następnego dnia przed podaniem na talerz wyłożyłam marynowane pieczarki i galaretki. Udekorowałam listkami wyciętymi z pora  i plastrami pomarańczy. Było pysznie. Polecam i życzę smacznego

2 komentarze:

  1. Przybywam tu z miksera.Urzekło mnie zdjęcie i dekoracja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za tak miłe słowa i zapraszam w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...