czwartek, 13 lutego 2014

Placki ziemniaczane...inaczej

Placki ziemniaczane uwielbiam i chyba osobiście nie znam osoby, która by ich nie lubiła. Podane tradycyjnie z kefirem czy maślanką, na słodko czy na słono smakują wybornie. Po węgiersku z pikantnym gulaszem i surówką z kapusty, wręcz uwielbiam. Dzisiaj proponuję placki "z recyklingu", czyli to co nam zostało z wczoraj. Ale pycha :)


Składniki:

5 placków ziemniaczanych
1 średnia cebula
2 jajka
2 łyżki śmietany
1 łyżka masła
1 łyżka oleju
kilka gałązek szczypiorku
łyżeczka majeranku
kilka płatków chili
szczypta papryki
sól i pieprz do smaku


 Sposób przygotowania:

Na patelni rozgrzać olej, dorzucić masło i pokrojoną w piórka cebulę.Smażyć aż cebula się zeszkli. Placki pokroić  w cienkie paseczki  i dorzucić do cebuli. W międzyczasie wbić do miseczki jajka, rozmieszać dodać łyżkę śmietany i wylać na placki.Delikatnie mieszać, aż jajka się zetną.Posypć majerankiem, doprawić solą i pieprzem.


Wyłożyć na talerz, udekorować kleksem śmietany, pokrojonym szczypiorkiem i papryką w proszku. Podawać. Smacznego!

4 komentarze:

  1. mmmmm,nie ma takiego dnia kiedy nie mialabym ochoty na placki ziemaniczane :))

    zapraszam na mojego swiezo powstalego bloga
    www.bogotowazkazdymoze.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja.Dlatego zawsze robię więcej.Bloga odwiedziłam i pozostawiłam ślad. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ale pysznie wyglądają.Super pomysł zwłaszcza jak placki zostają na drugi dzień.

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...