czwartek, 22 czerwca 2017

Dżem truskawkowy z kwiatami czarnego bzu

To niesłychane, jak kilkanaście gałązek, a konkretnie baldachimów czarnego bzu może zmienić smak mojego ulubionego dżemu truskawkowego. Niepowtarzalny aromat i smak, a do tego zapach w całym mieszkaniu, po prostu cudo. Miałam jako pierwszy przepis na przetwory podać konfiturę z róży, ale ta ciągle jeszcze kwitnie, tymczasem bez zasusza powoli kwiaty, przygotowując się do zbioru owoców. Zatem zapraszam po przepis na pyszny dżemik.





Składniki:

1 kg dojrzałych truskawek
10 dużych baldachimów  czarnego bzu 
500 g cukru
1 opakowanie żelfix-u 2:1
sok  z 1 cytryny
otarta skórka z 1/2 cytryny


Sposób przygotowania:


Truskawki, umyć, osuszyć i pokroić na ćwiartki, Przełożyć do miski i zasypać żelfix-em oraz cukrem. Po 45 minutach truskawki przełożyć do garnka. Zagotować i na małym ogniu dusić pięć minut, ciągle mieszając. Dodać skórkę z cytryny, oraz sok. Na końcu wrzucić kwiatostany czarnego bzu. Dżem zacznie się  pienić, ale po kilkuminutowym mieszaniu nabierze wspanialej barwy.



Będzie gotowy aby, go przelać do słoiczków i odwrócić do góry dnem , aż nie ostygnie, po to by nam służył na długie zimowe wieczory. Smacznego.


7 komentarzy:

  1. uwielbiam i zrobiłam już 20 słoiczków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja, tylko skąd wziąć bez? Bo chyba nie z parku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenka wpadnij do mnie na działkę i pójdziemy na bez. Nad rowem pełno go rośnie. Tylko szybko, bo zaczyna przekwitać.

      Usuń
  3. Musi byc pyszny, ale niestety nie ma juz bzu.

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...