piątek, 19 grudnia 2014

Buraczki na barszcz wigilijny ( nie kiszone)

U nas w domu nie kisimy buraków na barszcz Wigilijny, bo zwyczajnie z kiszonych nam nie smakuje, tak jak z tego przepisu. Używam zawsze buraków długich, gdyz są słodsze a poza tym łatwiej je umieścić w słoiku. Do barszczu zużywam zalewę i 1-2 buraki, a reszta  trafia do świątecznego chrzanu.


Składniki na 4 litrowe słoiki :

2 kg podłużnych buraczków

4 liście laurowe
8 kuleczek ziela angielskiego
4 goździki  (można pominać, ale ja uwielbiam ich aromat)
2  łyżeczki soli
2 łyzeczki
4 łyzki soku z cytryny
1 cebula

 2 l wody

Składniki na 4 litrowe słoiki :

2 kg podłużnych buraczków

4 liście laurowe
8 kuleczek ziela angielskiego
4 goździki  (można pominać, ale ja uwielbiam ich aromat)
2  łyżeczki soli
4 łyżeczki soku z cytryny
1 cebula

 2 l wody

Sposób przygotowania:

Buraczki umyć, osuszyć i obrać obierakiem do warzyw, przełożyć do garnka. Zalać zimną wodą i gotować 1 godzinę. W międzyczasie przygotować 4 litrowe słoiki uprzednio wyparzone. Do każdego wrzucić po kawałeczku cebuli, liściu laurowym, 2 gozdziki, pół łyzeczki soli i pół łyżeczki cukru, oraz po łyżce soku z cytryny ( dzięki dodaniu soku uzyskamy intensywniejszy kolor). Do tak przygotowanych słoików powkładać ciasno buraki i zalać wodą, w której się gotowały. Zakręcić słoiki, wstawić do garnka ( dno wylozyć ściereczką) i gotować od momentu zagotowania przez 5 minut. Wyjać i ustawić naściereczce do góry dnem. Buraczki są idealne na barszcz, sałatkę, czy przystawkę do obiadu. Polecam.

3 komentarze:

  1. Też tak robię tylko zamiast cutryny daję ocet, a i nie dodaję goździków, bo nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto co woli, ocet też moze być. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Właśnie takiego przepisu szukałam :) ja też lubię bez octu.

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...