sobota, 29 marca 2014

Żurek na zakwasie

Żurek to jedna z mich ulubionych zup...których  jak już wielokrotnie wspominałam jest niewiele. Zdecydowanie bardziej wolę go od białego barszczu, bo jest bardzie kwaśny i aromatyczny. 30 minut i mamy gotowe, pyszne danie...polecam.





Składniki:

500 g białej surowej kiełbasy
1/2 l zakwasu
2 suszone prawdziwki
1 nieduża cebula
1 mała marchewka
1 duży ziemniak
2 ząbki czosnku
łyżka chrzanu
3-4 ziarna ziela angielskiego
3 jajka ugotowane na twardo
sól, pieprz, majeranek do smaku
1,5 l wody

Sposób wykonania:

Do garnka wlać wodę, wrzucić kiełbasę, drobno pokrojoną cebulę, marchewkę,ziemniaka,  grzyby i ziele angielskie. Gotować 20 minut. Kiełbasę wyjąć, obrać ze  skórki, pokroić w kostkę  i ponownie  wrzucić o garnka, dolać zakwas i gotować jeszcze 10 minut. Jajka  ugotoawać na twardo, drobno pokroić i dorzucić do zupy. Doprawić solą, pieprzem, majerankiem i chrzanem. Można podawać...Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...