niedziela, 1 lutego 2015

Rosół drobiowo-wołowo-grzybowy

Kiedyś rosół był ostatnią zupą na jaką mogłabym się skusić. Wszystko się zmieniło pół roku temu i od tamtego czasu tworzę jego różne wersje. To obecnie mój nr 1 pośród wszelakich zup i chyba prędko to się nie zmieni. Jego smak można dowolnie modyfikować przyprawami i ziołami, zatem ilość możliwości smakowych jest ogromna niczym paleta barw.



Składniki:

500 g rozbefu wołowego
2 udka kurze
5 niedużych kapeluszy suszonych prawdziwków
2 marchewki
1  pietruszka
1/2 średniego selera
1 podpieczona cebula
 2-3 ząbki czosnku
 1 liść kapusty 
1 listek laurowy
 2-3 ziela angielskie
3 łyżki mrożonego lubczyku
 sól i pieprz do smaku

por ( biała część)
lubczyk


Przygotowanie:

Mięso wołowe i udka umyć, zalać 2 litrami  zimnej  wody i  zagotować pod przykryciem, na wolnym ogniu. Zdjąć łyżką szumowiny, dorzucić obrane warzywa korzeniowe, liść kapusty, czosnek,  podpieczoną na ogniu cebulę, listek laurowy i ziele angielskie. Dorzucić suszone prawdziwki,doprawić solą i pieprzem. Gotować na małym ogniu przez 2 godziny...rosół ma tylko pyrkać.


Podawać z makaronem lub lanymi kluskami, surowym pokrojonym porem i lubczykiem...    



Smacznego!    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...