sobota, 20 grudnia 2014

Placki mięsno-ziemniaczane z sosem czosnkowo-oliwkowym

Dzisiaj zapraszam na obiadek miłośników wszelakich placków ziemniaczanych. Można je robić na wiele sposobów, co pokazuję poniżej. Takich placków jak te dzisiejsze, jeszcze nie robiłam, ale jak juz wielokrotnie pisałam, człowiek uczy się całe życie. Zazwyczaj gdy myślałam placki i mięso,  były to placki po węgiersku z gulaszem. W tym przepisie mięso ląduje jednak w ziemniakach, a dodatek stanowi pyszny sos czosnkowo-oliwkowy.

Placki ziemniaczane z szynką pieczarkami i papryką
Placki ziemniaczane z sałatką z boćwiny i jajkiem w koszulce
Placki po węgiersku
Placki ziemniaczano- pieczarkowe
Tradycyjne placki ziemniaczane
Placki ziemniaczane inaczej
Placki ziemniaczane zapiekane z mięsem i serem



Składniki na placki:

1 kg ziemniaków irys IrysIi
1  mała cebula
400 g łopatki
2 jajka
1 łyżka kwaśnej gęstej śmietany
2-3 łyżki mąki pszennej
szczypta gałki muszkatołowej
sól i pieprz  do smaku
          olej  do smażenia


Sos:

1 jogurt naturalny gęsty 250 g
2 łyżki majonezu
2-3 ząbki  czosnku przeciśniętego przez praskę
5-6 czarnych oliwek ( mozna pominać jak ktoś nie lubi)
sól i pieprz do smaku


Sposób przygotowania:

Ziemniaki obrać, umyć i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Mięso umyć i przekręcić przez maszynkę.  Cebulę drobniutko pokroić  w kosteczkę i dodać do mięsą. Ziemniaki wymieszać z mięsem, cebulą,  jajkami, śmietaną  i mąką. Doprawić gałką oraz do smaku solą i pieprzem. 

Na patelni rozgrzać olej. Gdy będzie skwierczał, łyżką nakładać masę mięsno-ziemniaczaną, tworząc zgrabne placuszki. Smażyć  z obu stron na złoty kolor .


W miseczce połączyć śmietanę z majonezem, dodać czosnek, drobniutko pokrojone oliwki, pieprz i odrobinę soli ( oliwki są słone). Wymieszać. 


Placki i sos podawać bezpośednio po przygotowaniu. Chrupkie i rumiane smakuja wybornie, a sos jest ich dopełnieniem. Polecam i zyczę smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...