piątek, 12 grudnia 2014

Krem z pomidorów z pieczonym jabłkiem i bazyliowym pesto

Pomidorowa z jabłkami? Czemu nie, nigdy nie jest za późno na naukę i poznawanie nowych smaków. Przepis pochodzi z XIX, a znalazłam go jakiś czas temu na fb, niestety nie zapisałam adresu strony do zalinkowania. Zupa jest przepyszna, a jedyną moją modyfikacją jest bazyliowe pesto.Polecam popróbować retro smaku.





Składniki:

3 puszki pomidorów bez skórki
2 jabłka
4-5 zabków czosnku
1 marchewka
1 sredni korzeń pietruszki
1 mały seler
1  czerwona cebula
2 liście laurowe
4  ziarenka pieprzu
4 ziarenka ziela angielskiego
4 goździki
2 łyżki octu balsamicznego
2 łyżki miodu
2 łyżki masła
sól i czarny pieprz do smaku

Pesto:

garść liści świeżej bazyli
2 łyżki oliwy z oliwek
szczypta soli

Dodatkowo:

kilka listków bazyli
gęsta śmietana do zup

Sposób przygotowania:



Jabłka, nieobrany czosnek i cebulę ułożyć na blaszce, wstawić do piekarnika nastawionego na 160 C i piec 20-30 minut. W międzyczasie w garnku przygotować wywar z  z marchewki, selera, pietruszki i przypraw. Wszystko przełożyć do garnka zalać 1 l zimnej wody i gotować około 1 godziny.

 W garnku rozgrzać masło i wrzucić pomidory razem z zalewą.Poddusić przez około 5 minut, aż nabiorą maślanego posmaku.
Wywar warzywny przecedzić przez sito, warzywa nie będą nam potrzebne, a resztę przelać do pomidorów. Na koniec obrać upieczone cebulę i czosnek i dodać do pomidorów. Jabłka pozbawić gniazd nasiennych i dorzucić do całości. Wszystko zmiksować na jednolitą masę. Doprawić solą, pieprzem, miodem i octem balsamicznym. Podawać bezpośrednio po przygotowaniu. Smacznego.

4 komentarze:

  1. taka pomidorowa, ale w lepszym wydaniu- pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, pieczone jabłka robia swoje, pozxdrawiam.

      Usuń
  2. Hej
    Nominuje Cię do Liebster Blog Award
    Szczegóły tutaj: http://pasja-patki.blogspot.com/2014/12/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...