poniedziałek, 22 grudnia 2014

Krem z pieczonych buraków z fetą na wywarze grzybowym

Zapraszam na pyszny krem z pieczonych buraków, Jako bulion  wykorzysałam płyn z suszonych podgrzybków, które gotowałam  na pierogi wigilijne. Do zupy można również dodać zamiast masła słodkiej śmietanki, ale mi zalezało na kolorze. Można tez całkiem pominąć oba te składniki, dzięki czemu zupa będzie bardziej postna.



Składniki:

1 kg podłużnych niedużych buraków
1,5l  bulionu grzybowego ( u mnie z suszonych podgrzybków po gotowaniu ich do farszu na pierogi wigilijne )
3 łyżki octu balsamicznego
1 łyżka masła( można pominąć)
2 cm imbiru
2 liście laurowe
4 kulki ziela angielskiego
1 cebula
2-3 zabki czosnku
1 łyżka soku z cytryny
1 płaska łyżeczka cukru
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Buraki umyć i osuszyć, zawinąć w folię aluminiową. Na blaszce ułożyć zawinięte buraki oraz cebulę i czosnek ... ich nie zawijam i nie obieram. Warzywa umieścić w piekarniku nagrzanym 180 C i  piec około 30-35 minut. Po upieczeniu wystudzić i obrać. Buraki zetrzeć na tarce lub mandolinie, aby uzyskać długie nitki buraków. Szklankę zostawić do dekoracji  zupy na talerzu, resztę przełożyć do garnka, dodać cebulę, czosnek, obrany starty imbir, (ziele, listki laurowe...umieszczam je w w woreczku przyprawowym, aby potem łatwiej je wyjąć). Zalać bulionem grzybowym  i gotować 15-20 minut, aby smaki się połączyły, Na koniec dodać masło. Po tym czasie zupę zblendować na gładki krem. Przyprawić, octem balsamicznym, sokiem z cytryny, cukrem, solą i pieprzem. Zupę przelać do miseczki na wierzchu ułożyć starte buraki i pokruszną fetę. Podawać bezpośrednio po przygotowaniu. Smacznego.

4 komentarze:

  1. jakże pięknie wygląda ten kremik ... przepysznie !!
    Życzymy Wesołych Świąt :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Dziewczyny, wzajemnie. Moje gratulacje, widziałam Was u Ewy.

    OdpowiedzUsuń
  3. ten krem na pewno podbiłby moje podniebienie!

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...