sobota, 13 grudnia 2014

Karczek duszony w miodzie i ciemnym piwie

Zapraszam na pyszny karczek duszony w korzennym piwie z dużą ilością cebuli. Pyszne danie jednogarnkowe, które praktycznie robi się samo. Smak i zapach nie do opowiedzenia, trzeba tego spróbowć.


Składniki:

1 kg karczku b/k
1 kg cebuli
0,5 l piwa ciemnego korzennego
1 czubata łyżka miodu
sól i pieprz do smaku
5 goździków

3-4 łyżki oliwy
2 łyżki mąki


Sposób przygotowania:


Karczek umyć, osuszyć i  pokroić w plastry,  obtoczyć w mące. Na patelni rozgrzać olej i podsmażyć mięso na rumiano.W międzyczasie w garnku zagotować  piwo z  miodem i goździkami.  Dodać podsmażone mięso, a na wierzchu umieścić pokrojona w piórka cebulę. Posolić i popieprzyć do smaku. Przykryć pokrywką i dusić na małym ogniu przez około godzinę. Cebulą zrobi się mięciutka, puści soki i powstanie z niej w połączeniu z piwem mnóstwo pysznego sosu.



Danie jest gotowe do podania bezpośrednio po przygotowaniu. Mi najbardziej smakuje z pieczywem, ale moja Mama woli ziemniaczki, decyduje kwestia gustu, jak zawsze. Życzę smacznego!

2 komentarze:

  1. Wybrała Pani karczek na słodko z tego co widzę. Osobiście proponowałbym, aby sam karczek zamarynowała Pani kilka godzin wcześniej w ostrych przyprawach: papryka ostra, ew. chilli, plus czosnek a dopiero wrzuciła Pani na patelnię. Robiłem właśnie podobną wersję co Pani ale z takim karczkiem. Wszystkim bardzo smakowało, a wcale nie było ostre. Mięso marynowane wcześniej nabiera aromatu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem to danie nie wymaga marynowania. Cebula , piwo i odpowiednia ilość pieprzu i gożdziki zapewniają cudowny smak, a mięso jest mięciutkie i soczyste. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny.

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...