piątek, 14 listopada 2014

Kulki ziemniaczane faszerowane grzybami

Po kotletach ziemniaczanych oraz krokietach, przyszedł czas na faszerowane kulki ziemniaczane. Farsz tym razem całkowicie z grzybów leśnych, które zresztą uwielbiam. Pyszne i proste danie. Ziemniaki do jego przygotowania polecam ugotować dzień czesniej.



Składniki:

700 g ugotowanych ziemniaków
2 jajka
2 łyżki mąki
 solidna szczypta curry w proszku
sól i pieprz do smaku
bułka tarta do panierowania
olej do głębokiego smażenia
bułka tarta grubo mielona do panierowania

Farsz grzybowy:

500 g grzybów leśnych u mnie podgrzybki i maślaki
1 średnia cebula
1 łyżeczka bułki tartej
sól i pieprz do smaku
1/2 łyżeczki suszonego tymianku
2 łyżki masła

Sposób przygotowania:


Sposób przygotowania:

Świeże grzyby przebrać i umyć, ja miałam mrożone. Wrzucić na patelnię maslo i pokrojoną drobniutko cebulę. dorzucić odsączone, umyte grzyby. Dusić pod przykryciem około 20 minut. Dodać przyprawy i pozostawić jeszcze na patelni przez 5 minut bez przykrycia, aby odparował nadmiar płynu. Ostudzić i drobniutko posiekać nożem, dodać bułkę tartą i dokładnie wymieszać.

Ziemniaki przepuścić przez praskę, dodać jajka, mąkę i wszystkie przyprawy.Wymieszać na gładką masę. Ułożyć na dłoni kółko ziemniaczanej masy w środek włożyć farsz z grzybów i uformować kulkę, panierować w bułce i kłaść na rozgrzaną patelnie z olejem. Olej powinien sięgać przynajmiej do połowy kulek. 

Smażyć na rumiano po około 5 minut z każdej strony. Podawać gorące na przykład z czerwonym barszczem. Smacznego

1 komentarz:

  1. A to dla mnie niespodzianka :D Takich kulek jeszcze nie jadłam, nie robiła, nie widziałam :D
    Dzięki za inspirację :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...