poniedziałek, 24 listopada 2014

Ciasteczka maślane z dżemem jabłkowo-aroniowym

Przy niedzieli zapraszam na szybkie  ciasteczka maślane z dżemem. Znalazłam w internecie fajny pomysł na ich wykrojenie, ale jak to często bywa, rzeczywistość  po ich upieczeniu okazała się trochę inna od wizualnych oczekiwań. Niemniej jednak w smaku są rewelacyjne.



Składniki na ciasto:

500 g mąki wrocławskiej
150 g cukru pudru
200 g masła 
6 żółtek 
3 łyżki  gęstej śmietany
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Dodatkowo:

dżem jabłkowo-aroniowy ( u mnie domowy )
cukier puder do posypania



Sposób przygotowania :

Do dużej miski przesiać mąkę i  cukier puder. Dodać miękkie masło. Bardzo porządnie rozetrzeć składniki.Dodać żółtka i śmietanę. Zagnieść ciasto.Odstawić miskę z ciastem do lodówki n 10- 15 minut. Podzielić ciasto na 3-4 części. Powierzchnię do wałkowania delikatnie opruszyć mąką.Ciasto rozwałkować na grubość 3 mm.Wyciąć równy prostokąt lub kwadrat  i podzielić go na równe małe ciasteczka 
( u mnie 4 na 4 cm).Następnie postępować  zgodnie z instrukcją na obrazku

Na środku każdego ciasteczka ułożyć mała łyżeczką niewielką ilość dżemu. Gotowe ciasteczka  przełożyć na blaszkę wyłożona papierem do pieczenia i wstawić  do piekarnika z termoobiegiem nagrzanego do 150 st. C. 




 Piec około 15 -17 minut. Po wyjęciu z piekarnika ostudzić  i posypać cukrem pudrem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...