poniedziałek, 6 października 2014

Fioletowa tarta ze śliwkami, borówką

Na straganach jest mnóstwo śliwek i borówki amerykańskiej też jeszcze nie brakuje, więc ich połączenie z uwagi na kolor wydalo mi się oczywiste.  Nie do końca wiedzialam co z tego wyjdzie, bo przepis absolutnie nowatorski. Było jednak pysznie, kolor się zgrał ze smakiem...warto czasem eksperymentować.



Składniki na ciasto:

200 g mąki wrocławskiej
70 g cukru pudru
100 g schłodzonego masła
2 żółtka
25 ml zimnej wody

Masa :

6 łyżek cukru 
250 g ricotty
2 jajka
2 łyżki kwaśnej gęstej śmietany

Dodatkowo:

500 g śliwek
150 g borówki
Cukier brązowy do posypania
Płatki migdałów do posypania
1 łyżeczka masła


Sposób przygotowania:


Z podanych składników zagnieść ciasto, owinać folia i włożyć do lodówki na minimum 30 minut. Foremkę do tarty wysmarować masłem. Ciasto rozwałkować i za pomoca wałka przenieść do formy. Dokładnie wykleić brzegi, nadmiar ciasta usunać  przejeżdżajac wałkiem  po foremce. Wstawić do  piekarnika  nastawionego na 180C i piec ok 20 minut. Wyjąć i lekko przestudzić.


Jajka, ser, śmietanę i cukier połączyć za pomocą łyżki lub blendera i wylać na podpieczony blat, na to ułożyć borówki i poprzekrajane na pół śliwki. Wszystko posypać brązowym cukrem, wstawić do piekarnika  nastawionego na 180C i piec  20 minut. W międzyczasie na suchej patelni podprażyć płatki migałów, a gdy tarta będzie gotowa posypać nimi ciasto. Podawać po przestudzeniu. Smacznego.

4 komentarze:

  1. Ale pysznie wygląda. Mniam. Z chęcią zjadłabym kawałek :-) pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolory ma piękne :) Jestem pewna, że smakowała wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak napisałam we wstępie smak i wyglad się pokrywają.

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...