czwartek, 4 września 2014

Żeberka wołowe duszone w miodzie i piwie

Dzisiaj coś  dla "mięsożerców"...pyszne żeberka, które się rozpływaja w ustach. Ich tajemnica, to subtelne połączenie smaku gorzkawego piwa ze słodkim miodem i cebulą...tyle. Temu połączeniu poza szczyptą soli i pieprzu, nic więcej nie trzeba.


Składniki:

1 kg żeberek wołowych 
0,5 kg cebuli
0,5 l piwa jasnego
1 czubata łyżka miodu
sól i pieprz do smaku

1 łyżka smalcu
1 łyżka mąki


Sposób przygotowania:

Żeberka umyć,  pokroić po "kości", osuszyć i otoczyć w mące. Na patelni rozgrzać smalec i podsmażyć mięso na rumiano.


W miedzyczasie w garnku zagotować 0,5 l wody, wrzucić przyprawy , podsmażone mięso, dolać piwo i miód.


Dusić 1 godzinę, a po tym czasie dodać pokrojoną w piórka cebulę i jeszcze podduszać na małym ogniu przez 30 minut. Cebula ma się prawie rozpadać, tworząc zawiesisty sos.


Podawać bezpośrednio po przygotowaniu. Ja najbardziej lubię z jasnym pieczywem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...