sobota, 27 września 2014

Sałatka makaronowa z bobem i rukolą

Bobu na straganach coraz mniej, ale wciaż jeszcze mozna go dostać, pomijając fakt, zr ogólnodosyępny w sklepach jest również mrozony. Osobiście uwielbiam to warzywko i chętnie po nie sięgam przez cały rok, choć oczywiście nigdy nie smakuje lepiej niż ten pierwszy, który się pojawia na początku sezonu. Dzisiaj na blogu sałatka z jego udziałem, choć ten tradycyny też uwielbiam.


Składniki:

200 g makaonu kokardki
250 g bobu
garść rukoli
3 łyżki grubo zmielonych orzechów włoskich


Desing:

sok z połowy cytryny
3 łyżki oliwy bazyliowej
2 ząbki czosnku wyciśnięte przez praskę
sól i pieprz do samaku


Sposób przygotowania:

Zagotować wodę, lekko osolić i ugotować makaron al dente. Bób ugotować do miękkości w  osolonej wodzie, lekko przestudzić i obrać ze skórki. Z podanych składników w słoiczku przygotować sos. Zamknąć i potrząsając przygotować gładką emulsję. Na półmisku położyć makaron i polać połową sosu, wymieszać. Na wierzchu ułożyć bób i rukolę. Posypać zmielonymi orzechami i polać pozostałym sosem. Podawać bezpośrednio po przygotowaniu, bo na zimno nie smakuje już tak dobrze. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...