czwartek, 17 lipca 2014

Ruloniki szynkowe z sałatką żydowską

To danie należy do tych, które  estetycznie  wygląda , jest proste i szybkie w wykonaniu, a do tego świetnie smakuje. Sałatkę żydowską jak inne sałatki bardzo lubię i robię przynajmniej dwa razy w  m-cu. Dzisiaj proponuję zawijaną w szynkę.


Składniki:

4 średniej wielkości ziemniaki
4 jaja
1 cebulka
1 łyżka musztardy( u mnie gruboziarnista)
1 łyżka kwaśnej , gęstej śmietany
4 czubate łyżki majonezu
sól i pieprz do smaku

Dodatkowo:

10 plasterków szynki wędzonej 
1 jajko, pomidor, ogórek i bazylia do dekoracji


Wykonanie:

Ugotować jajka na twardo, a  ziemniaki  w mundurkach do miękkości ( nie rozgotować). Poczekać aż całowicie wystygną.Wtedy bowiem sałatka nie będzie papkowata.Obrać i drobniutko pokroić w kosteczkę. Nastepnie jeszcze drobniej posiekać cebulkę.Pokrojone składniki przełożyć do miski, dodać musztardę, śmietanę, majonez, sól i pieprz.Ja osobiście pieprzu nie żałuję ,bo sałatka ma wtedy bardziej wyrazisty smak. Dobrze wymieszać.
Plastry szynki rozłożyć na desce, na każdym ułożyć kopiastą łyżkę sałatki i zrolować.Ot i cała "czarna robota" wykonana, bo dekoracja, to już czysta przyjemność.



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...