piątek, 18 lipca 2014

Pstrąg smażony peklowany w ziołowej marynacie


W piątek na naszym stole z reguły gości ryba. Mama kultywuję tą tradycję i stara się aby w tym dniu nie jeść mięsa, nie tylko podczas wielkiego postu, ale przez okrągły rok.Tak więc mintaj , morszczuk, soja, kargulena czy łosoś to stali bywalcy naszych talerzy. Dzisiaj  mała odmiana, pstrąg. Ryba uważana powszechnie za  danie grillowe z patelni smakowała równie wybornie.


Składniki;

3 świeże pstrągi

Marynata:

1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
1 łyżeczka cząbru
1 łyżeczka suszonego tymianku
sok z połowy cytryny
2 łyżki oliwy
1 ząbek czosnku wyciśnięty przez praskę
1 cebula pokrojona w cieniutkie plasterki
sól  do smaku

Dodatkowo olej do smażenia 
mąka o panierowania


Sposób przygotowania:


Rybę oczyścić odkroić głowę i ogon , umyć i pokroić w dzwonka. Do dużej miski  przełożyć wszystkie składniki marynaty, wymieszać i  obtoczyć nimi rybę. Miskę zakryć folią spożywczą i pozostawić w lodówce na 24 godziny. Na talerz wysypać mąkę i delikatnie panierować w niej rybę. Patelnię rozgrzać i wlać olej. Ułożyć rybę i piec z każdej strony po około 7 minut. 


Ja rybkę serwuję z ziemniaczkami i zawsze z kiszoną kapustą. Po prostu uwielbiam ten zestaw :) Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...