środa, 16 lipca 2014

Placki z cukinii z sosem czosnkowo-paprykowym

Cukinia , to moje ulubione warzywo, zwłaszcza gdy jest na tyle młoda, że nie trzeba jej obierać ze skórki. Jest  na nią wiele prostych i szybkich przepisów : tradycyjne leczo, zapiekana z mięsem lub warzywami, kotleciki panierowane w jajku i bułce z dodatkiem sera żółtego czy pyszna jajecznica po włosku. Ja dzisiaj proponuję placuszki  z sosem wielowarzywnym   .


                                                           
          
Składniki :

3 małe cukinie
2 jajka
2-3 łyżki mąki
szczypta proszku do pieczenia
sól i pieprz do smaku
olej do smażenia



Sos:

1 jogurt naturalny gęsty 200 g
2 łyżki majonezu
2 ząbki  czosnku
1/2 czerwonej papryki
kilka gałązek szczypiorku
kilka listków bazylii3 rzodkiewki
czerwona papryka w proszku
kilka płatków chili
sól i pieprz do smaku


Sposób przygotowania :

Cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach, dodać jajka , mąkę i przyprawy, dokładnie rozmieszać i połaczyć składniki. Smażyć na rozgrzanej patelni. Ja lubię , kiedy placuszki są rumiane. Sos to połączenie wszystkiego tego co wymieniłam w przepisie...paprykę ścieram na tarce o dużych oczkach, czosnek wyciskam przez praskę, resztę warzyw drobniutko kroję. Dodaję jogurt, majonez i przyprawy.



Można podawać...Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...