sobota, 3 maja 2014

Zupa grzybowa

Uwielbiam grzyby  i generalnie smakują mi we wszystkich wytrawnych potrawach, najbardziej chyba sosach, choć zupa grzybowa również należy do moich faworytów. Zrobiona na rosole jest wyborna, zatem polecam.



Składniki:

1 korpus z kurczaka ( u mnie 500 g)
1 duża marchewka
 1 nieduży por
2 nieduże ziemniaki
garść suszonych podgrzybków
350 g pieczarek
garść mrożonego koperku
2-3 ząbki czosnku
sól i pieprz do smaku
1 łyżka masła

Sposób przygotowania:

Podgrzybki namoczyć w  0,5 l przegotowanej wody. Korpus umyć zalać około 1,5 litra zimnej wody, dodać pokrojoną marchewkę, pora i gotować aż korpus będzie prawie miękki....około 40 minut. Po tym czasie dodać namoczone suszone podgrzybki wraz z wodą w której się moczyły. Pieczarki obrać ze skórki pokroić w plasterki i podsmażyć na maśle  i również dodać do zupy razem z pokrojonymi w kosteczkę ziemniakami. 


Gotować aż do miękkości warzyw. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Zdjąć z gazu dorzucić koperek i wyciśnięty przez praskę czosnek. Podawać gorącą, można dodać kleks śmietany. Smacznego :)


1 komentarz:


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...