piątek, 23 maja 2014

Sałatka wiosenna z wędzonym łososiem

Przyszedł czas upałów, więc lekkie sałatki na bazie sosu winegret, są doskonałym pomysłem na posiłek w taki dzień. Dzisiaj polecam połączenie warzyw, owoców i wędzonego łososia.



Składniki:

1 duży  grapefruit
4 plastry wędzonego łososia
8 liści sałaty maślanej
1/3 papryczki chili
10 cm świeżego ogórka
miąższ z połowy grapefruita
kilka listków pietruszki i tymianku

Sos winegret:

1 dymka  drobno posiekana
1 łyżeczka musztardy dijon
3 łyżki soku z grapefruita
4 łyżki oliwy z oliwek
1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
szczypta soli
szczypta cukru


Sposób przygotowania:

Grapefruita przekroić na dwie równe części i wydrążyć z nich miąższ. Z połowy wycisnąć sok do słoiczka...3 łyżki. Do "miseczek" z grapefruita przełożyć liście umytej, osuszonej sałaty, plastry ogórka i chili oraz porozrywanego dłońmi łososia. 

Do słoiczka z sokiem przełożyć pozostałe składniki sosu, Zakręcić słoik i potrząsając dokładnie wymieszać. Tak przygotowanym sosem polać sałatkę, ozdobić listkami pietruszki i tymianku i podawać. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...