sobota, 26 kwietnia 2014

Pasztet Wielkanocny z jajkiem

Tak go nazwałam, bo faktycznie po raz pierwszy robiłam pasztet na Wielkanoc. Przepis prosty, ale jakże smaczny. Z podanej ilości składników wyszły mi dwie foremki, z tym, że tę drugą zrobiłam bez jajka, żeby pasztet mógł dłużej postać w lodówce.


Składniki:

400 g wątróbki drobiowej
300 g łopatki wieprzowej
1 średnia bułka pszenna
2 jajka
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
2 sproszkowane listki laurowe
1/2 łyżeczki majeranku
sól i pieprz do smaku
1 łyżka masła

Dodatkowo:

3 jajka ugotowane na twardo

Sposób przygotowania:,


Wątróbkę, umyć, oczyścić i drobniutko pokroić. Łopatkę przepuścić przez maszynkę do mięsa razem z namoczoną  i odciśniętą bułką  oraz podsmażoną na maśle cebulką. Dodać do wątróbki. Wbić jajka, dodać przyprawy i dokładnie wymieszać.


2 prostokątne foremki wysmarować masłem i obsypać bułką tartą. Do jednej na dno wyłożyć około 3 cm masy na pasztet i ułożyć jajka, przykryć górną warstwą, tak, aby jajka były zakryte, a nad nimi było też około 3 cm mięsnej masy. Pozostałą część umieścić w drugiej foremce.



Piec w piekarniku z termoobiegiem w temp 170 C przez 35-40 minut. Podawać na zimno z ulubionymi dodatkami...u mnie biały chrzan z jajkiem i  domowym majonezem.


Smacznego!

1 komentarz:


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...