czwartek, 6 marca 2014

Szare kluski ziemniaczane z jajeczną kołderką

Kluski, pierogi, kopytka, to coś, co u Nas w domu uwielbiamy. Nawet mój Tato niejadek, nie odmawia, gdy dostanie pod nosek smakowitą porcyjkę. Ja się zresztą nie dziwię, bo przecież nie wszyscy faceci lubią mięso, a  mało który, z tych których ja znam nie lubi kluch. Zwłaszcza tych domowych, wykonanych ze sprawdzonych przepisów.


Składniki:

1 kg ziemniaków
1 jajko
1 łyżka mąki pszennej
szczypta soli

Dodatkowo:

4 jajka
2 łyżki masła
1/2 szklanki wody (krochmalu) z gotowania klusek
sól i pieprz do smaku
kilka listków natki pietruszki


Sposób przygotowania:

Ziemniaki obrać i zetrzeć na tarce o najmniejszych oczkach. Przełożyć do czystej ściereczki i dobrze odcisnąć. Dodać jajko, mąkę i wyrobić  na jednolitą masę.
W garnku zagotować wodę, posolić. Kluseczki formować mokrymi rękoma i wrzucać na gorącą wodę. Gotować aż do momentu wypłynięcia na powierzchnię, odcedzić.

W międzyczasie na patelni rozgrzać masło, dolać wodę z gotowania klusek. Jajka wybić do miski, roztrzepać doprawić i wylać na patelnie. Smażyć ciągle mieszając aż jajka się zetną. Do usmażonych na patelni jajek przełożyć kluski, wymieszać, przełożyć na półmisek, udekorować listkami pietruszki i podawać. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...